VOODOOSHOCK REVIEWS Updated 04.1.2005

Vodoom EP:
Review on www.amboss-mag.de German
Review on www.ancientspirit.de
German
Review on www.doom-metal.com
English
Review on Extreme Reviews
English
Review on www.iaym.com
English
Review on www.imperiumi.net
Weird language :S
Review from GL-Productions
English
Review from www.kinamuzik.net
Dutch
Review from www.metalmaniacs.it
Italian
Review from www.redstream.org
English
Review from www.rockezine.net
English
Review from www.metal-invader.com
English
Review from www.metalfan.nl Dutch


Vodooshock Debut:
Review from GL-Productions English
Review from Tangerine Magazine
English
Review from Daredevil Records
English
Review from www.StonerRock.com
English
Review from Hellride Music
English
Review from Vampster
German
Review from Rock Hard (France)
French
Review from Metal District
German
Review from www.kozmik-artifactz.com
German
Review from www.doom-metal.com
English
Review from www.metalfan.nl
Dutch
Review from www.peacedogman.com
English
Review from www.metal-observer.de
German
Review from www.tiefgang-online.de
German
Review from www.bloodchamber.de
German
Review from www.rockezine.net
English

Voodoo Shock/Iron Kind - Split 7” Single:
Review from www.metal-invader.com English

Voodooshock Promo CD:
Review of unknown origin English




Review on www.amboss-mag.de Vodoom EP

Die deutschen Doomster veröffentlichen auf ihrer 6-Track EP noch einmal ihre Promo CD von 2000. Dazu kommt mit "fountain of freedom" eines der besten Stücke ihres Debüts bei Psychedoomelic Records und "cardial vicinity" von der Iron Mask Split 7". Musikalisch gibt es den typischen, traditionellen Doom Metal in der Tradition von Black Sabbath oder St. Vitus, kein Wunder, dass man von letzteren einen Song covert. "Patra" erklingt allerdings noch schleppender und eine Spur dunkler als das Original. Ein bedrückender Todesritt auf einer Rasierklinge mit messerscharfen Saiten. Die eigenen Stücke sind in ihrer Darbietung nicht ganz so morbid und weisen wesentlich mehr heavyness auf, bleiben aber im gemässigten Tempo behaftet. Die atmosphärisch dichten Kompositionen werden von rauen aber cleanen Vocals begleitet.

Top>>





Review on www.ancientspirit.de Vodoom EP

Ein ganz vorzügliches Debüt legen die Deutsch-Schweizer Doom-Barden VOODOOSHOCK mit diesem selbstbetitelten Silberling vor, der beim neuen Label der Jungs vom ungarischen 'Psychedelic Fanzine' erscheint. Irgendwo zwischen THE OBSESSED, BLACK SABBATH, COUNT RAVEN und ein wenig CATHEDRAL zelebrieren sie ihren vorzüglichen Psychedelic-Doom mit OZZY-Vocals, der meist sehr verspielt, bekifft und auch 'Planet Caravan'-ig verträumt daherkommt und mit etlichen Glanzpunkten auftrumphen kann. Neben dem noch eher straight groovenden Hit-Opener 'Fountain Of Freedom' (klasse Chorus!), sind es vor allem das zerbrechlich schöne, Gänsehaut-erzeugende 'Rainbow Sky', das sehr trauer-melodisch gigantische 'Living In Paradise', die unglaublich intensive und in bewährter JACK FROST-Tradition auftrumpfende Coverversion des MOODY BLUES-Klassikers 'Nights In White Satin' und der abschließende, hoffnungslose Mooooorbid-Elfminüter 'We Cry', die besonders begeistern können. Daher sei ALLEN Doom-Jüngern nur nahegelegt, sich dieses Schmuckkästchen des zeitlosen Retro-Doom nach Hause zu holen, denn so gut bekommt man ihn sicherlich auch nicht immer geboten!

Top>>





Review on www.doom-metal.com Vodoom EP

Voodooshock, fronted by ex-Naevus guitarist and singer Uwe Groebel, is one of the psycheDOOMelic label's stable of up and coming trad. doom stars, rocking the doom like nobody's bidness, busting out classic influences from UFO, Priest, and Witchfinder General to Sabbath, Obsessed, Pentagram, Abdullah, and Cathedral. This is ultra-heavy, guitar-driven melodic doom, topped by clean vocals and served up tasty as ya please.

PsycheDOOMelic really seems to be exhuming the vaults with their latest series of releases, and 'Voodoom' is no exception. The album is a reissue of their promo CD, with some extra tracks thrown in. The first three tracks are 2000 recordings of songs that were later re-recorded for their eponymous first LP. Next up is their cover of St. Vitus' excellent 'Patra,' a most successful effort once slated to appear on the ever-elusive Vitus tribute disc. 'Cordial Vicinity' is taken from their split with Colorado's Iron Kind. I can't really say why they threw in 'Fountain of Freedom' off their first album as an ending track, except that it’s such an excellent tune.

As a friend for the group, I already had all the songs on this disc except the Vitus cover. However, that song alone is reason enough to fork out the necessary for this disc. But if you're curious about Voodooshock's vision of 70s-inspired doom, I'd recommend starting with their first album, then moving on to this one. For my money, the first album hangs together a bit better. But make no mistake: You NEED the 'Voodoom' EP. Not only is it great for collector geeks like me, but it’s the only place I know of where you can get that cover of 'Patra.' Dig.....




Review on Extreme Reviews Voodoom EP

Going back a bit since I got some stuff in trade and this is one of my recent acquirements (hail to Conan of Game Two...you been there for me for several years brother) that needs a review since I never heard of them and I am a big fan of Doom & Stoner Rock.

Voodooshock is a German trio reminiscent of mid-80's Pentagram ("Day Of Reckoning"), Black Sabbath, St. Vitus and Solitude Aeturnus (despite these guys being second wave). A great 10-track CD with a surprise cover of "Nights In White Satin", originally done by the Moody Blues (1969 or somewhere back then). Depending on your tastes of music, if you really love Doom, you can't go wrong with this band whatsoever.




Review on www.iaym.com Voodoom EP

When Voodooshock first surfaced on the scene with their self-titled debut in 2002, the album marked the formation of PsycheDOOMelic Records, an outlet who have done much for the scene that their name describes so well as of late. Formed out of the ashes of the much-missed Naevus, with that group's frontman Uwe Groebel joining forces with a brace of other musicians (since replaced by two former members of Germany's End Of Green), the band's abilities with regards to crafting soulful heavy music were soon established with this effort and the aged feel of the material was evidence of Voodooshock's sheer enthusiasm for the traditional sound pioneered by the likes of Black Sabbath and The Obsessed. Although the songs crafted on that outing were very strong, displaying many strengths in the process, there was perhaps a sense that Voodooshock weren't quite settled into a particular identity of their own at that point, and this unfortunately held them back somewhat from receiving the full attention they deserved. Nonetheless, as this "Voodoom" EP proves, Voodooshock have and had a lot going for them, as this is in fact a re-release of what was their original promotional CD -- the disc which saw them obtain the signature of PsycheDOOMelic in the first place. Recorded in October 2000, three of the four tracks on that original disc eventually made the debut record, although these were rather different versions to those found on here; and it has to be said that the versions on this "Voodoom" EP are superior to the recordings that were released more widely. A cover of Saint Vitus' 'Patra' is also to be found, again giving a hint as to where Voodooshock's agenda lies, and this slows the song substantially into a brooding unfolding of some quite classic material. Although Voodooshock are fond of powerful and quite thundering riffs, they also break their sound down on occasion into some very emotional and understated passages that ooze warmth and feeling as they meander through a selection of blues intervals. It is these stunning moments that give Voodooshock their edge and will if the listener feels their vibe urge further exploration of their sound quite urgently. Of the remaining tracks, the Voodooshock completist will recognize 'Cordial Vicinity' as being a track from the band's 7" split with Iron Kind [2003, Game Two], and it is helpful to have this gem in digital format. In essence though, to those already in ownership of the two main Voodooshock releases to date, "Voodoom" may feel somewhat redundant, as it is only the cover song which has not been previously available in any form. However for those looking for the definitive moments of Voodooshock's career to date; it has to be said that this release is the one which convinces most consistently. Both a welcome introduction and a CD that does full justice to Voodooshock's ability, "Voodoom" comes with a full recommendation to those who just can't get enough of the slow riff.

Rating: 3.5 out of 5 microphones

Top>>




Review on www.imperiumi.net Voodoom EP

Voodooshock in perinteikästä doom metallia on mukava kuunnella joka kerta kun levyn saa käteensä.

Bändi on siis taas pukannut maailman ihasteltavaksi uutta musiikkia EP:n muodossa, jossa on kuitenkin kuunneltavaa yli puolen tunnin edestä. Tälläkin kertaa yhtye antaa mitä lupaa, eli aimo annoksen perinteikästä ja hieman rokkaavaa doomia, totuttuun tapaan 70-lukulaisessa hengessä. Omien kappaleiden joukkoon on myös istutettu yksi St. Vitus -coveri kappaleesta Patra, josta on tehty erittäin raskas ja ennen kaikkea hidas versio, joka bion mukaan olisi jopa hitaampi kuin alkuperäinen.

Levyn soundit ovat tummat ja kitarasoundit rupiset, aivan kuten odottaa saattaa. Yleissoundi on kuitenkin selkeä, mikä luullakseni johtuu enimmäkseen siitä että kitaroita ei ole kuin yksi.

Ainut kuuntelunautintoa rasittava seikka on laulajan ikävä tapa laulaa paikoitellen hieman nuotin vierestä. Mainittua ongelmaa lukuunottamatta EP on mitä miellyttävintä ajankulua sateiselle iltapäivälle. Tosin veikkaan, että kenellekään alaa vähääkään seuraavalle tämä ei ole mikään uutinen.

Top>>




Review from GL-Productions VoodoomEP

Swizz-German doomsters VoodooShock have finally issued their debut album handed out by Psychedoomelic Records. VoodooShock first demo was reviewed a few editions back in the demo/ep section, some of the material from that disc are in here. For newcomers came the creation of VoodooShock after the ashes of Naevus, a excellent underrated in some places german doomcombo who made an album for Rise Above a couple of years back, mainman Uwe Groebel formed the band with former End Of Green backing section (another brilliant german band)drummer Matthias Siffermann and bassplayer Oliver Merkle until he replaced them with Swizz duo Michael Greilinger and Christian Specker. Their demo have so far recieved a good response from doomsters and various mags and webszines, a great springboard for this album. After a few rounds I am very impressed with the performance. This is awesome oldschool  doom  Pentagram ,St Vitus, Obsessed, old Trouble and Witchfinder G. it have that vibe definitely. A excellent atmospheric production where the arrangements and the instrumentation gives a lot of freedom with Uwes impressive vocalperformance on top + a killer guitarwork and a hammering backing section. Another thing that makes the album very pleasant are the experimental suprises coming up some very cool cosmic spooky overdubs. As bonus there is a great cover of one of my alltime fave tunes Moody Blues Nights In White Satin from the first album Days Of Future Passed (issued by Deram in 1967), a awesome version and a excellent tribute. VoodooShock have made a brilliant debut, a classic doomalbum. A musthave for doomsters, fans of heavyrock and those who are looking for a alternative. Dont miss them at the upcoming Doom Shall Rise fest in february. 

Top>>




Review from www.kinamuzik.net VoodoomEP

Voodooshock werkt zich door de zes nummers op de Voodoom EP als ware het een saaie dag op kantoor. Nou is dat ook wel een soort verdoemenis, maar niet het soort waar het om gaat in de doom metal. Het enige nummer dat zich nog een beetje ontworstelt aan de enorme mat- en lusteloosheid die van deze plaat afstraalt is 'Patra'. Maar dat is dan ook een St. Vitus-cover. Misschien dat er nog een gevalletje van chronische slapeloosheid mee opgelost kan worden. Voor de rest is de Voodoom EP vooral veel dingen niet: niet dreigend, niet slepend, niet spannend, niet het luisteren waard.

Top>>





Review from www.metaltmaniacs.it VoodoomEP

Quando una formazione si trova ancora nella parte iniziale del suo cammino discografico, nella maggiorparte dei casi denota subito tutte le sue maggiori qualità - pur intraprendendo percorsi sbagliati, oppure affronta le problematiche una ad una, migliorando di release in release, e raggiungendo la forma migliore con l'incedere degli anni. Poi esistono alcuni gruppi che sembrano esser privilegiati da un dono, e che nonostante la mancanza di supporto da parte di label di punta riescono ad esprimere tutta d'un fiato, ed al primo disco, l'intera magnificenza che risiede nelle loro idee. Per poi arricchirla mentre il tempo scorre, ed aumentare il valore di quelle che - inizialmente - sono soltanto buone premesse, oppure imboccare una strada dal destino votato all'involuzione ideologica. I Voodooshock, ensemble del centro Europa formato da membri svizzeri e tedeschi, forse non appartengono a nessuna di queste categorie, e magari formano un rango a sè stante, per certi versi indefinibile e meraviglioso da analizzare. Trattasi di una band che, al debut album e dopo la sola produzione di un promo cd dall'uscita risalente al 2000, è riuscita a dare il meglio di sè incappando peraltro in una produzione professionale e concreta, in un sound ben definito e personale, e nella proposizione di una serie di brani fra i quali non riesco a sceglierne uno in particolare tanta è la maestria che li irrora nota dopo nota. "Voodooshock" è un compendio generale del Doom, che ne evidenzia quasi tutte le sfaccettature, e che mettendo da parte solo il suo lato più onirico e maledetto - a'la Esoteric, per intendersi - esegue un riassunto che rievoca con diligenza tante forme stilistiche quante i maestri Pentagram e Black Sabbath, nel corso degli anni, hanno contribuito a generarne. Si parte innanzitutto da una concezione novantiana dei suoni comuni al genere: quanto partorito dal drummer Christian Specker rimembra molto da vicino le accordature e la tipologia di impostazione della batteria di Brian Dixon dei Cathedral, mentre le sonorità degli strumenti a corde riprendono quelle degli ultimi Pentagram, ricordando in un certo senso "Sub basement", ma attingendo, quanto ad influenze, più dal Doom di Obsessed e Saint Vitus, con un pizzico di groove in più sotto alcuni frangenti - la scuola Dorrian-Jennings è sempre dietro l'angolo, pur proponendosi in maniera decisamente implicita - e con un alone di decadentismo che mai intacca la naturalezza delle composizioni, griffate spesso da riffs dalla cadenza prolungata e dalla pesantezza pachidermica. "Fountain of freedom", "Tomorrow's bloom" ed "Electric mind" sono un perfetto esempio del primo dei due esempi da me citati sopra: la scuola Cathedral si fa pesantissima, evidente e marcata, ed il terzo dei tre brani citati riprende - e non mi riferisco affatto al titolo del pezzo - la fantastica e celebre "Electric grave", da "The carnival bizarre". Ma la lentezza estrema di "Rainbow sky", della conclusiva "We cry" e di "Showtime" è un qualcosa in grado di fare il bello e il cattivo tempo: i migliori episodi del disco, a mio avviso, provengono proprio da quel pulpito, quello fatto di ariose profusioni in slow rhythm, vaghi cenni di psichedelia, fraseggi chitarristici blueseggianti non affatto soventi ma dall'importanza tutto tranne che rara. Poi arriva l'effetto sorpresa, e trascorsa la maggiorparte della durata di "Voodooshock", il trio si mette a giocare col fuoco. Fuochi d'artificio, poichè ne scaturisce una meravigliosa cover della gemma "Nights in white satin", ultimo sigillo di "Days of future passed", disco che i Moody Blues realizzarono nel lontano 1967. "Voodooshock" è il Doom, si farà apprezzare dai neofiti curiosi di apprezzarne per la prima volta le varie sfaccettature, e soprattutto da chi naviga da tempo in certi lidi. Una perla venuta fuori dalla prima ostrica. Chissà cosa ci riserveranno, in futuro, questi tre geni.

Top>>





Review from www.redstream.org VoodoomEP

This EP is the first recording of Voodoo Shock with the old line-up. Then there are two more songs with the new line-up. "Cordial Vicinity" originally appears on the split 7" with Iron Kind and was an extra recording from the Voodooshock sessions. And the "Fountain Of Freedom" is for those who are not familiar with the debut. The reason why we re-released it as a real EP was that people asked for the first recordings because we had this extra cool PATRA song on it by Vitus, in the beginning it should have appeared on the Vitus tribute album that might be never released.

Top>>




Review from www.rockezine.net VoodoomEP

Another ’from the vaults’ release by the Psychedoomelic label. This time it’s the German doomsters Voodooshock with four songs recorded in 2000 and two songs from 2002. They state St. Vitus and other bands with guitarist/singer Wino as their main influence. But Black Sabbath is about as important an influence as the legendary Wino.

Down tuned guitars and dark riffs are the main ingredients. Singer Uwe Groebel is in good shape. I’m not a fan of his vocals but he’s relaxed, especially on the 2000 recordings. Thedry, down to earth production still sounds pretty good. Voodoom might not be stunning but it sure is a nice addition to any doom collection.

Top>>




Review from www.metal-invader.com VoodoomEP

Doom music isn’t exactly my area of expertise, but good music is . . . and I believe Voodooshock are a band that dwells deep in the depths of where all good music begins, particularly in those nether regions where it is thick and dark, like sap oozing from Black Forest wounds. It is definitely heavy – listening at moderate volume in headphones makes my head hurt! But it is also melodic, and the band deviates from the general midtempo path often enough – both via slow, psychedelic passages as well as crushing, uptempo groove – to keep things interesting. The production is simple, but true to what the music is all about: stripped down, no frills . . . and it sounds good. What I particularly like is the fact that the vocal tracks are not way up front in the mix, and there isn’t a scream to be heard. When did heavy bands forget that there are more ways to be emotional in your vocal delivery than just screaming about how angry you are? Voodooshock avoids that trap; they are certainly tipping a hat to the older generations of heavy music (including a nod at St. Vitus by way of a cover of the plodding “Patra”), but they don’t sound retro like so many other bands attempt to do.

Besides the Vitus cover, there are 3 other songs (tracks 1 – 3) recorded in 2000, as well as two tracks (“Cordial Vicinity” from the 7” split with Iron Kind, and “Fountain of Freedom” from their debut album, both records also courtesy of the folks at Psychedoomelic) recorded in 2002. It’s interesting to hear tracks from what are two eras of the band, at least as far as lineup is concerned, and see that their sound has maintained consistency – more testament to their devotion to a certain sound, and a certain approach. My favorite track is “Living in Paradise”, mainly for the dynamics, the melancholy lead guitar work, and the overall vibe. To my ears, though, there is not a week track on this record. If you are a fan of crushing, well-played heavy music, Voodooshock is for you.


Top>>




Review from www.metalfan.nl VoodoomEP

Het debuutalbum van de Duitse doomrock band Voodooshock vond ik wel een aardige plaat. Weinig opvallend, maar wel een paar pakkende nummers met solide riffs en een interessante doomversie van Moody Blues' "Nights in White Satin". De nieuwe EP blijkt van eenzelfde kwaliteit te zijn, wat niet opvallend is aangezien vier van de zes nummers terug te vinden zijn op de debuutplaat.

Het gaat hier om vier live-nummers, een Saint Vitus-cover en een single. Leuk om eens gehoord te hebben, want "Showtime", "Amazing Fire" en "Living in Paradise" klinken live beter dan in de studio. De gitaren zijn wat prominenter aanwezig en daardoor klinkt Voodooshock op de planken net wat zwaarder en 'doomier'.
Saint Vitus' "Patra" wordt erg natuurgetrouw gespeeld, dus niet zo interessant. "Cordial Vicinity", van de split 7" met Iron Kind, is een typisch Voodooshock nummer met een stevige Sabbath-flavour. De laatste track, "Fountain of Freedom" is een van de sterkste nummers van de Duitsers, maar deze is direct van het debuut gehaald en daardoor van nul en gener waarde voor de doomers die het album al in de kast hebben staan.

"Voodoom" is een aardige EP (toch vijfendertig minuten muziek), maar omdat Voodooshock al niet tot de elite behoort waarschijnlijk alleen van belang voor lieden die het niet eens zijn met deze vaststelling. Wellicht dat het volgende studio-album meer indruk weet te maken.

Top>>




Review from GL-Productions Voodooshock Debut

German doomsters VoodooShock have finally issued their debut album handed out by Psychedoomelic Records.

VoodooShock first demo was reviewed a few editions back in the demo/ep section, some of the material from that disc are in here. For newcomers came the creation of VoodooShock after the ashes of Naevus, a excellent underrated in some places german doomcombo who made an album for Rise Above a couple of years back, mainman Uwe Groebel formed the band with former End Of Green backing section (another brilliant German band) Michael Greilinger and Christian Specker. Their demo have so far recieved a good response from
doomsters and various mags and webszines, a great springboard for this album. After a few rounds I am very impressed with the performance. This is awesome oldschool doom Pentagram ,St Vitus, Obsessed, old Trouble and Witchfinder G. it have that vibe definitely. A excellent atmospheric production where the arrangements and the instrumentation gives a lot of freedom with Uwes impressive vocalperformance on top + a killer guitarwork and a hammering backing section. Another thing that makes the album very pleasant are the experimental suprises coming up some very cool cosmic spooky overdubs. As bonus there is a great cover of one of my alltime fave tunes Moody Blues Nights In White Satin from the first album Days Of Future Passed (issued by Deram in 1967), a awesome version and a excellent tribute. VoodooShock have made a brilliant debut, a classic doomalbum. A musthave for doomsters, fans of heavyrock and those who are looking for a alternative. Dont miss them at the upcoming Doom Shall Rise fest in february.

Top>>




Review from Tangerine Magazine Voodooshock Debut

Voodoo Shock echoes so many great doom bands that I can't possibly list them all. They have absorbed all the best influences of classic power doom and assimilated them into a riff driven engine of beautiful conviction and complexity. Uwe Groebel's low end fret patterns and effortlessly streng vocals are the stuff of doom legend. Brings to mind the best of Saint
Vitus, Cathedral, Sabbath, and Trouble. The rhythm section throbs and pounds ominously, the guitar roars a doomtuned Wino style foundation riff, and the vocal cuts through with a warning of Trouble ahead. Every tune marches forward with that steady, unrelenting, slow, but not sloow, tempo we doomheads know so well. A crushing cover of the Moody Blues "Nights in
White Satin", and plenty of late 60's early 70's colored guitar solos makes this release even more essential. Is that a Sherm quote at the end of the disc? Words to live by. Voodoo Shock is absolute electric doom ecstasy, with one sonic induced body rush after another. Buy this, drift back, and sink into oblivion while your music soul locks and listens to true doom
risen once again. Magmanificent. www.psycheDOOMelic.com. Glenn Tillman.

Top>>




Review from Daredevil Records
Voodooshock Debut

Finally its out the debut of the great VOODOOSHOCK, the band of Uwe Groebel former NAEVUS. Since it was more than a pleasure to me to listen to the former released appetizer, now the fullfillment comes. The swiss Micheal Greilinger (former WINDFALL and last PHASED4°F) joined them on bass guitar (still thanks for the USURPER CD, I guess you can remember that), he is also involved in the PSYCHEDELIC zine.

Ten tracks have been recorded three formerly known form the MCD namely AMAZING FIRE, LIVING IN PARADISE and SHOWTIME. The ST. VITUS cover PATRA didn't make it on the album, but it was replaced with another coverversion the fine NIGHTS IN WHITE SATIN originally by MOODY BLUES. This track has undergone the doominisation but still the track keept its charm.

So as I go on here I totally forgot to tell you what VOODOOSHOCK is into, I guess everybody knows, DOOM of course. The music is in the vein of the great ST. VITUS/OBSESSED, this mainly goes for the killer guitarwork. What am I talking all the tracks are DOOM killers per excellence.

The vocals of Uwe are deep, emotional but not to fragile. They give the tracks the needed profile and a certain identity.

So DOOM hounds if you are not taken by tracks like TOMORROW'S BLOOM (killer mindmelting middle part) or the sad LADY something must be wrong with you (the guitars on this track are unbelievable heavy).

By the way this is the first output of the psychedelicDOOMelic label, and if all other releases keep such a high standard, you sure can get your hopes up for the future.

The cream on the cake is the killer production, the wall of sound blasts you right out of your seat.

So theres no arguing here, go out and buy the CD, or order it directly by the above mentioned adress. Support them, don't let them get down the drain, like it happened with the great NAEVUS.

Top>>




Review from www.StonerRock.com

Voodooshock Debut

If you are a fan of The Obsessed or Pentagram, step right up folks...Voodoo Shock are a classic sounding doom rock band who capture a pure classic sound that Wino would be proud of.

Voodoo Shock break into their album with a cut called `Fountain of Freedom` that reminds me right off the bat like Spirit Caravan`s Black Flower crossed with Power Time...so I bet it`s safe to say that these guys sound similar to the now defaced Spirit Caravan. The sound on this self titled CD is full of blues doom riff after riff, and not a boring one in the bunch. These guys are a powerful trio who know when to step on it at the right moments. Most of the time it`s straight ahead rocking with moments of pure glory.

Sometimes these cats ride on a simple single note riff that would normally seem boring, but yet these guys put enough magic behind it to do just the opposite. The riffs are evil and doomy, but these guys have moments that will go down and get quiet, almost at times being as moody as the Rubes in that aspect. The vocals are nice, somewhere between Ozzy and Wino, melodic and right up front. It`s definitely guitar oriented rock to say the least, and not that these guys throw down the math like the Champs, but nonetheless know how to really twist a beat, much like what Sleep did with Sabbath riffs.

Get this one if you dig Wino stuff, Place of Skulls, Pentagram, the early stuff, Penance...that East coast driving doom sound. Of course, Voodoo Shock are Swiss and German, not that it matters. This stuff rocks and gets my approval, and will get played for myself and many friends over and over again. DOOM!!! Review by: Rob Wrong

Top>>




Review from Hellride Music
Voodooshock Debut

PsycheDOOMelic Records is the new music label associated with Psychedelic ‘Zine, one of the world’s best proponents of trad. Doom and psychedelic music, so I sat down to Germany’s Voodooshock with high expectations. Could they be met? Well, hold the damned phone, ‘cause Germany’s Voodooshock is crushing like a mile-high tsunami, moving in slo-mo and pulverizing everything in its path.

The group features Uwe Groebel (formerly of Naevus) on vox and guitar, and Matthias Greilinger (bass) and Christian Specker (drums). The Voodooshock sound is a combination of Doom’s old school (especially Maryland’s) with a hit of heavy 70s prog: Think Sabbath, Wino, Life Beyond, Count Raven, Obsessed, St. Vitus, Spirit Caravan, and Pentagram and combine them with High Tide, Blue Cheer, and the NWOBHM. It’s a pretty picture, yes indeed. As always, when one trots out these solid gold influences, the problem is originality. But, like the best of the genre, Voodooshock take it all in and churn out their own beautiful, doomed concoction.

Standouts include ‘Fountain of Freedom,’ with its killer opening riff. Uwe’s vocals sound uncannily like Danny Kenyon from Life Beyond, and believe me, that’s a very good thing. ‘Tomorrow’s Bloom’ gives you a big hit on the ‘Volume 4’ pipe, and the last three cuts slow it down in goodr blues doom fashion, for a properly mournful feeling. And don’t forget their unexpected take on the old Moody Blues radio classic, ‘Nights in White Satin,’ which they quickly make their own, turning it into a mournful – yet still beautiful – dirge.

The songwriting quality on this album is wonderfully consistent; there’s not a bad tune on the whole disc, and the musical talent is first-rate in every respect. So just remember: the fortunes of death, black, and stoner may ebb and flow, but DOOM SHALL RISE!!

Review by Kevin McHugh

Top>>




Review from Vampster
Voodooshock Debut

Lange Jahre trauerte die Doom-Gemeinde um die Kultband NAEVUS. Nun ist Mastermind Uwe Groebel endlich wieder da mit seiner neuen Band VOODOOSHOCK.
Nach einer vielversprechenden 4-Track-Promocd ist nun endlich die Cd erschienen, und die startet gleich voll durch mit dem coolen Groover "Fountain of freedom". "Rainbow sky" lädt dann mit seinem Saint-Vitus-Touch gleich mal zum Doomdancing ein um dann überraschend in einen psychedelischen Drive abzuheben. Locker flockig geht es weiter mit "Tomorrow`s bloom", mit seinem CATHEDRAL-Hippie-Doom-Beat sicher live ein totaler Abräumer. Ultraslow und melancholisch wälzt sich "Lady" aus den Boxen, bevor man im "Amazing fire" wieder das Tanzbein schwingen kann.

"Living in paradise" lässt uns mit seinem schwebenden Riff von schöneren Zeiten träumen. "Electric mind" sorgt mit seinem 70er-Jahre-Flair wieder für gute Laune bevor " Showtime" uns gnadenlos erdrückt. Ähnlich dem VITUS-Klassiker "Patra", welches VOODOOSHOCK ja schon für einen VITUS-Tribut gecovert haben, kann man sich herrlich dem Frust und dem Selbstmitleid hingeben. Hm, die Coverversion "Nights in white satin" (MOODY BLUES) gibt mir nicht viel, hier fehlt die zerbrechliche Romantik die das Original ausmacht. Aber der Song fügt sich nahtlos ein in den VOODOOSHOCK-Sound, viele werden sicher gerade dieses Stück lieben, speziell die Doom-Ladies! Für diese Frechheit werde ich mit "We cry" bestraft, pure Depression zwingt mich in die Knie, das Leben kann sooo hart sein. Der ultimative Song für triste einsame Winterabende, aber leider auch schon der Schlusstrack.
VOODOOSHOCK präsentieren uns eine rundum gelungene Scheibe, abwechslungsreich ohne sich vom doomigen Background abzuwenden. Mit Drummer Christian und dem überaus sympathischen Basser Michi hat Uwe die perfekten Backings für sein gefühlvolles Gitarrenspiel und seinen fast soften Gesang gefunden!
Diese CD dürfte wirklich jeden Doomer ansprechen, speziell die Freunde traditioneller Klänge im Sinne von THE OBSESSED, SAINT VITUS und Co, aber auch die Fans des "fröhlichen" Doom alà CATHEDRAL, TERRA FIRMA usw. werden diese Cd lieben. Aber auch die Stoner-Fraktion und die letzten überlebenden Alt-Rocker sollten mal ein Ohr riskieren!

Review von Frank Hellweg

Top>>




Review from Rock Hard (France)
Voodooshock Debut

ImportL’année 2002 s’est révélée comme un excellent cru pour le doom metal. Une bonne livrée d’albums ( Abdullah , Cathedral , Reverend Bizarre , Electric Wizard , Place Of Skull ) , à laquelle il faut rajouter le come-back réussi de Candlemass ; difficile donc de faire la fine bouche. 2003 semble aussi débuter sous les meilleurs auspices grâce à cet album de Voodoo Shock. RockHard vous avait déjà présenté ce groupe germano-suisse grâce à une interview publiée dans le numéro 13.Piloté par Uwe Groebel ( ex-Naevus) , ce trio pratique un doom old school des plus révérencieux et des plus jouissifs . A l’écoute de ce disque, dur de ne pas penser à The Obsessed ( pour l’ambiance ) ; aux derniers albums de Trouble ( pour la touche seventies) ou à Black Sabbath ( pour le coté référentiel indispensable ) . Le doom reste un art beaucoup plus fin qu’il n’y paraît ; le principal obstacle à éviter s’avérant être un monolithisme aveugle. Voodoo Shock fait partie des groupes qui aspirent à faire progresser le style, tout en respectant ses codes et ses valeurs. Un exercice délicat qu’il pratique avec un gros cœur et un savoir-faire certain. En l’occurrence , soixante minutes d’un voyage jubilatoire au pays du doom classique et du heavy seventies. Intros plombées, ruptures de rythme sont récurrentes, sans oublier un gros travail mélodique au niveau des guitares. A ce titre « Fountain Of Freedom », « Amazing Fire » ou les renversants « Rainbow Sky » et « Living In Paradise » s’imposent comme des incontournables. « Electric Mind » reste lui , un exemple parfait de doom évolutif grâce à un groove occulte ; assurément l’un des sommets du disque. Mais la surprise vient sans doute de la reprise de « Nights In White Satin » des Moody Blues .Une cover de 67 qui se voit ici transfigurée . N’oublions pas l’obscur « Showtime » et ses huit minutes hypnotiques . L’album se clôt sur « We Cry » , un titre dont les effluves terrifiantes rappellent le premier Cathedral . Ce disque de Voodoo Shock ( tout comme celui de Convoy) , est édité par un tout nouveau label ; PsycheDOOMelic qu’il convient de saluer . Une distribution sur l’Hexagone est en ce moment à l’étude , mais en attendant , les amateurs peuvent facilement de procurer cet opus sur WWW.psychedoomelic.com au prix de 15 euros ( port inclus) ; à ce tarif là , c’est cadeau.

Top>>




Review from Metal District
Voodooshock Debut


Cooles Teil! Gleich der Drumbeat beim Opener erinnert mich stark and die letzte Red Aim (Flesh for Fantasy), richtig groovige Beats, und jetzt hört es sich plötzlich an wie Pentagram! Wow!!! Also die Riffs trifft nur eine Beschreibung genau: DOOOOOM! Die typischen Riffs, es fehlt imho nichts, was dagegensprechen könnte dieses Teil als Doom zu bezeichen. Genau die richtige Menge an Stoner-Rockigen Einflüssen, ich bin begeistert! Diese Band hat von alles Klassikern was drin. Eine Prise Cathedral, (vor allem der Gitarrensound), einfach herrlich! Moment Leute, ich red immer noch vom Opener!!! Der zweite Song geht meines Erachtens wieder sehr in Richtung Saint Vitus (nur ist der Gitarrensound hier nicht ganz so „dreckig“), mit schönen stillen Parts drin (a la Black Sabbath – Planet Caravan, den Song find ich ja eh´ göttlich!). Diese Band kann sich glücklich schätzen eine total eigenständigen Sänger zu haben. Der hat´s echt drauf. Vom Gesang her könnte ich noch ´nen passenden Vergleich hier anbringen, Oversoul (man könnte auch sagen Revelation) haben eine ähnlichen Sänger, aber trotzdem bleibt die Stimme eigenständig, wie bereits erwähnt! Nun, der 3. Song hört sich gleich am Anfang an als hätten wiedermal gewisse Bandmitglieder von Cathedral ihre Finger mit im Spiel gehabt. KULT! Also ich muss echt sagen, ich war überrascht dass es heutezutage noch Leute gibt die solche Musik machen. Alleine vom Sound her müsste die Scheibe mindestens 10 Jahre alt sein... Tja, da bräuchte ich eigentlich gar nicht weiterschreiben, denn jeder Doom-Metal-Head wird bereits nachdem er die ersten Zeilen gelesen hat losgestürmt sein um sich dieses Leckerli zu schnappen! Ihr werdet es nicht bereuen! Es gibt bei Voodooshock sowohl schnelle, stonerrockige Parts, als auch langsame, groovige, doomige Parts. Genau richtig abgestimmt, hier stimmt einfach alles. Lied Nummero 9 fängt gleich meeeeeeega laaaangsam an, man könnte fast sagen eine doomige Ballade... ich finde den Song total schön, ein bisschen traurig, ideal zum Kuscheln oder zum auf´s Bett flacken und einfach flennen (nicht weil’s so grausam ist sondern weil es ein gefühlvolles, schönes Lied ist). Seufz, schwelg, schmääääälz! Diese Scheibe hätte glatt 9 Punkte verdient, aber ich kann mich wegen den 8,5 rechtfertigen: Das einzige „negative“ an der Scheibe ist, dass sie sich hintenraus ewig zieht und etwas „langweilig“ wird. Aber zur Verteidigung ist zu sagen: Beim Doom ist es verdammt schwer eine komplette Scheibe durch einen gewissen Stimmungspegel zu halten, deswegen sei es ihnen verziehen. Sie haben ihre Sache sehr gut gemacht, Jungs, ich bin stolz auf euch! Weiter so! Solche Musiker braucht die Welt! (ohne Scheiss, kein ironisches Gelaber!) Wer das Teil haben will wendet sich bitte an: PsycheDOOMelic, c/o Hegedüs Márk, A-1140 Vienna, Mauerbachstr. 42/2/6, Austria (Europe)– info@psycheDOOMelic.com - www.psycheDOOMelic.com - das Teil soll 15 € kosten, das es auch wert ist! Dooooooom!!! Review von Nicky

Top>>




Review from www.kozmik-artifactz.com
Voodooshock Debut


Nachdem die Band NAEVUS vor Jahren ein hervorragendes Album namens 'Sun Meditation' herausgebracht hatte, wurde es leider lange Stil um die Doom Metaller. Bei VOODOO SHOCK handelt es sich nun um die neue Band des NAEVUS Bandkopfes (Gitarre, Vox). Auch heute noch wird gnadenlos seinen Idealen treu geblieben. Stark von BLACK SABBATH und OBSESSED beeinflusst, geht's hier mächtig im Stil alter CATHEDRAL zu Sache. Ein fettes, niemals enden wollendes, 74 minütiges Doom Gewitter, inkl. einer gigantischen 6 Minuten Coverversion von 'Nights In White Satin'.

Die deutsche Doom Rock Band VOODOO SHOCK formierte sich im Frühling 2000. Den guten VS Mastermind, Uwe Groebel (Gitarre/Gesang) kennt man ja vielleicht von seiner Band, Naevus, „bei der es sich um gnadenlos walzenden Doom mit einigen psychedelischen Einsprengseln gehandelt hat“. Die Band hatte mal beim englischen Rise Above Records (Record Label von Cathedral Sanger Lee Dorrian) eine geniale Platte mit dem Tiel „Sun Meditation“ herausgebracht.

Naevus lösten sich ein Jahr spater (05/1999) auf, es dauerte aber nicht lange, bis Uwe Groebel mit einer neuen Formation namens Voodoo Shock zurück an der Front war. Er ist gewillt sich durchaus  zu behaupten.

Nach Monate dauernder Suche nach passenden Musikern (welche nicht leicht ist, wenn man den Underground Status von Doom in Betracht zieht), fand er den End of Green Schlagzeuger Matthias Siffermann, und EOG Bassist, Oliver Merkle, so formierte sich eine Power Trio, deren erste Veröffentlichung (eine 4 Track Promo mit drei Originalen und einer gigantischen Saint Vitus Coverversion von „Patra“) im Jahr 2001 grossartige Resonanzen im Doom Underground erreicht hat.

„Tonnenschwere Gitarren, die jedoch auch vernünftige, nachvollziehbare Riffs zu spielen in der Lage sind. Dann die treibende Rhythmuscrew, welche auch in der absoluten Zeitlupe den Doommaniac zu packen und fortzuschleifen weiß. Obenauf thronen die fast schon sanft anmutenden, klaren Vocals von Herrn Groebel, welche im Gegensatz zu seinem Nachnamen stehen. Mich erinnern sie an diverse 70s Hardrocker, wie auch Teile der instrumentalen Musik auf dem Album. Schön relaxt und peacig dröhnen Voodooshock aus den Boxen, nur daß sie keinen bekifften Eindruck hinterlassen... Mein Highlight neben der Saint Vitus Coverversion "Patra" (dem ultimativen "Frau - hat - mich - verlassen - nun - fühl - ich - mich - beschissen" - Song) ist das gigantische "Living in Paradise", welches mich mit seinen majestätischen Riffs und der tragischen Melodieführung in die Auferstehung doomt!“ – schrieb Hellion Mitarbeiter Sir Lord Doom über die erste Voodoo Shock Veröffentlichung.

Die hervorragenden Beprechungen  der „Promo 2001“ deuteten leicht darauf hin, dass die Band bald einen Plattenvertrag bekommen wird. Grosser Naevus und Voodoo Shock Fan, Hegedüs Márk (Herausgeber von Psychedelic Fanzine – die Doom Bibel unter den Lesern) hatte schon immer die Vision, ein eigenes Plattenlabel ins Leben zu rufen, so war es eindeutig, dass er als erstes Voodoo Shock die Möglichkeit anbietet, bei ihm ihre erste CD zu veröffentlichen.

Uwe Groebel nahm das Angebot gern an, die Band war schon dabei, Songs für das Album zu schreiben und aufzunehmen, als einige ernste Probleme in der Band dazu führten, dass sich Uwe entschieden hat, nicht mehr mit Oliver und Matthias zu arbeiten.

Die Suche nach neuen Musikern begann wieder, es dauerte aber nicht lange bis Herr Groebel in Michael Greilinger (ex Windfall, damals Phased) den richtigen Bassisten gefunden hat. Durch Michael‘s Kontakte fand man leicht auch einen passenden Drummer in Christian Specker.

In der Zwischenzeit nahm Uwe seine Ideen/Songs selber auf; die er an seine neuen Kollegen per Post weitergeleitet hat, damit jeder seine eigenen Parts herausarbeiten kann. Kurz darauf entschied man sich, zu jammen. Da Michi und Specky in der Schweiz nahe Basel beheimatet sind, probte man 5 Tage lang (an zwei Wochenenden) in einem Basler Proberaum. Alle drei Musiker fühlten sich sehr wohl beim Jammen, die Arbeit an den Songs ging leicht voran, so dass man sich entschloss, am dritten Wochenende, das Album aufzunehmen.

Die Band entschied sich für Produzer Ecki und Andre, die bei der Aufnahme des selbstbetitelten Albums grossartige Arbeit geleistet haben. Voodoo Shock verbrachten zwei Tage im Studio, und nahmen 11 Songs auf. 10 Originale und den Moody Blues Klassiker „Nights in White Satin“ aus dem Jahre 1967. Auf das Album kamen insgesamt 10 Songs inkl. dem Moody Blues Cover. Der elfte Song wird auf einer split 7“ mit Iron Kind in Kooperation mit Game Two Records im Frühling 2003 auf die Welt kommen.

Das aktuelle selbstbetitelte Album erscheint am 22-ten November unter dem österreichisch-ungarischen Plattenlabel psycheDOOMelic records. Mehr Infos über das Album, Songs und das Label erfahrt man unter: www.psycheDOOMelic.com bzw. info@psychedoomelic.com.

Top>>




Review from www.doom-metal.com
Voodooshock Debut

PsycheDOOMelic Records is the new music label associated with Psychedelic 'Zine, one of the world's best proponents of trad. Doom and psychedelic music, so I sat down to Germany's Voodooshock with high expectations. Could they be met? Well, hold the damned phone, 'cause Germany's Voodooshock is crushing like a mile-high tsunami, moving in slo-mo and pulverizing everything in its path.

The group features Uwe Groebel (formerly of Naevus) on vox and guitar, and Matthias Greilinger (bass) and Christian Specker (drums), both ex-End of Green. The Voodooshock sound is a combination of Doom's old school (especially Maryland's) with a hit of heavy 70s prog: Think Sabbath, Wino, Life Beyond, Count Raven, Obsessed, St. Vitus, Spirit Caravan, and Pentagram andcombine them with High Tide, Blue Cheer, and the NWOBHM. It's a pretty picture, yes indeed. As always, when one trots out these solid gold influences, the problem is originality. But, like the best of the genre, Voodooshock take it all in and churn out their own beautiful, doomed concoction.

Standouts include 'Fountain of Freedom,' with its killer opening riff. Uwe's vocals sound uncannily like Danny Kenyon from Life Beyond, and believe me, that's a very good thing. 'Tomorrow's Bloom' gives you a big hit on the 'Volume 4' pipe, and the last three cuts slow it down in good blues doom fashion, for a properly mournful feeling. And don't forgettheir unexpected take on the old Moody Blues radio classic, 'Nights in White Satin,' which they quickly make their own, turning it into a mournful - yet still beautiful - dirge.

The songwriting quality on this album is wonderfully consistent; there's not a bad tune on the whole disc, and the musical talent is first-rate in every respect. So just remember: the fortunes of death, black, and stoner may ebb and flow, but DOOM SHALL RISE!!

Top>>




Review from www.metalfan.nl
Voodooshock Debut

Psychedoomelic records is een nieuw label dat gevestigd is in Hongarije/Oostenrijk. Het betreft een klein underground label dat zich zal specialiseren in alle soorten doom metal. Dit 'Voodooshock' album van de gelijknamige band is de allereerste release op dit label. Jammer genoeg is dit promo cd'tje maar een cdr'tje zonder hoes of boekje. Maar het budget zal waarschijnlijk nog vrij klein zijn bij dit nieuwe label.

Voodooshock is een Duitse band die op hun debuut een uitstekende combinatie van 70's hardrock en 80's doom metal spelen. Het trio laat tien songs horen (duren tezamen een uur) die erg afwisselend zijn. Het album begint vrij up tempo (voor doom begrippen) met het uitstekende 'Fountain of freedom'. Daarna volgt het werkelijk fantastisch emotionele 'Rainbow sky' waarbij zanger/gitarist Uwe Groebel klinkt als een jonge Robert Plant die niet meer weet wat met het leven het doen. Geweldig! 'Lady' doet me ook denken aan een Led Zeppelin nummer maar dan veel trager gespeeld. Het navolgende 'Amazing fire' doet me denken aan Black Sabbath ten tijde van Ozzy. 'Nights in white satin' is een heel bekend nummer van Moody Blues dat gecoverd word. Het nummer wordt, erg verassend, veel trager gespeeld. De cd wordt netjes afgesloten met het episch 'We cry'. Het meest depressieve nummer van dit album. Aanrader.

Top>>




Review from www.peacedogman.com
Voodooshock Debut


Other than that they're from Switzerland I knew nothing about these guys. With a name like VOODOOSHOCK, a screaming face on the cover and a rendition of THE MOODY BLUES' "Nights In White Satin", is it any wonder I was expecting another blast of FISTULA/BONGZILLA-esque violence? Not that there's anything wrong with that…

Anyway, that's not what VOODOOSHOCK are about. Not at all. What we have here instead is a solid piece of old school doom metal. Think PENTAGRAM, ST. VITUS, THE OBSESSED (well, anything Wino-related actually), CATHEDRAL and of course BLACK SABBATH. The songs are all slow, riff-based, very heavy and most of ‘em quite long yet also quite melodic and very well sung.

Despite a name like VOODOOSHOCK you can tell by song titles like "Rainbow Sky", "Tomorrow's Bloom" and "Living In Paradise" these guys do not seem too interested in the worshipping of dark forces. Not that they sound like lovey-dovey hippie types or anything. It's just that the general atmosphere of this album is more mournful and melancholic than it is menacing. The old fashioned riffs (several of ‘em actually rather NWOBHM-ish!!), some nice twin guitar parts and the laid-back vocal style all add to this.

The cover version of "Nights In White Satin", which replaces the mellotron parts with twin guitars, is decent but unnecessary. Their own song material is strong enough to do without the covering of such artifacts. The last song "We Cry" illustrates VOODOOSHOCK's strong points best. Even though it's overlong (11.08) and almost unbearably slow it never gets boring. Fans of the bands mentioned above (or of that classic doom sound in general) can not afford to be without this.

Top>>




Review from www.metal-observer.de
Voodooshock Debut

Die Helden von VOODOOSHOCK dürften sicher BLACK SABBATH, PENTAGRAM oder SAINT VITUS sein, oder? Die Mucke auf diesem Silberling klingt fast wie eine Hommage an diese Bands und auch der Gesang kann man als Bastard aus Ozzy und Wino beschreiben. Zähfließender Lava-Doom paart sich mit rockigeren Tönen, wie sie einst BLACK SABBATH berühmt machten und ergeben ein homogenes Album, dass alle Doom-Jünger in Verzückung geraten lässt.

Qualitativ gibt's auch nichts auszusetzen, obgleich man schon ein Anhänger der ganz langsaaamen Kunst sein sollte. Für Stoner-Fans dürfte das Album vielleicht auch interessant sein, obwohl der moderne Anstrich hier völlig fehlt. Habt ihr schon einmal eine Zeitlupenversion vom Oldie-Klassiker "Nights In White Satin" gehört? Gibt's hier in der VOODOOSHOCK-Version - muss man gehört haben - Exzellent!

Ich kann mir aber dennoch prima vorstellen, bei Songs wie "Rainbow Sky" (genialer Song!) oder dem überlangen "We Cry" die ein oder andere Tüte anzuzünden. Aber ich möchte niemanden zum kiffen anstiften, obwohl ich persönlich gegen jeden 15 Jährigen wohl ein absoluter Waisenknabe bine…Anyway, es macht Spaß den slow-motion-Kompositionen von VOODOSHOCK zu lauschen. Okay, einige Passagen sind doch etwas anstrengend, vor allem für Leute, deren Doom-Horizont bei CANDLEMASS aufhört. Für die ist auch dieses Album eher nichts - Real DOOMMANIACS should get this!

Top>>




Review from www.tiefgang-online.de
Voodooshock Debut


Das brandneue Label Psychedoomelic Records schickt mit Voodooshock seinen ersten Vertreter ins Rennen. Es werden Bands verpflichtet, deren schwermütige Musik gezielt ins Doom-Genre passt. Bei Voodooshock handelt es sich um ein gleichbetiteltes Debüt, welches das Potenzial der Band aufzeigen soll. Instrumentell haben die Jungs klare Rock-Einflüsse, die sie gekonnt schwerlastig interpretieren und so einen düsteren Sound aufleben lassen. Leider fällt mir an einigen Stellen auf, dass das Tempo zu gezwungen heruntergeschraubt wird, anstatt durch gekonntes Einsetzen von Soundbrücken das angestrebte Tempo sanft anzusteuern. Ein weiterer Punkt ist der leider etwas zu eintönige Gesang. Natürlich erwartet niemand bei Doom extravagante, linguistische Zungenakrobatik, doch sollte man Oktaven ruhig voll aussingen, da sonst die Stimme zu monoton und unterdrückt klingt. Von diesen konstruktiven Kritikpunkten abgesehen kann ich sagen, dass dieses Debüt trotz allem gut gelungen ist. Jeder Anfang ist nun mal schwer und die Jungs machen auf sich aufmerksam. Die Combo besitzt das Potenzial um sich durchsetzen und mit der Zeit einen Namen erarbeiten zu können. Anspieltipps: "Tomorrow´s Bloom" und "Amazing Fire".

Top>>




Review from www.bloodchamber.de
Voodooshock Debut


Da hat mich doch das Promo-Päckchen von psychoDOOMelic Records erreicht und die dritte CD die ich reviewen will ist der aktuelle Output von Voodo Shock namens S/T. –
Voodoo Shock kommen aus Deutschland und spielen eine relativ rockige Variante des Doom-Metals mit einigen Blues-Einflüssen. Soweit so nicht unselten, denkt man sich, doch bei genaueren Hinhören schaffen die Jungs um den wirklichen talentieren Sänger/Gitarristen Uwe Groebel den schmalen Grat zwischen belanglosen Bluesdudelpassagen und stimmungsvoller Musik, denn genau da kann man Voodoo Shock einordnen – sie einfach in die „Doom-Schublade“, sprich so langsamen Metal das man zwischen den Riffs einen Kaffee aufsetzten kann einzuordnen wäre meiner Meinung nach fatal. Denn abgesehen davon das o.g. Sänger nun wirklich garnicht so tragisch und melancholisch klingt wie die seine Genre-Kumpanen (er geht meiner Meinung nach mehr in die Black Sabbath Richtung) ist die restliche Musik der 3 Mannen eigentlich sehr flott (für Doom Metal) und auch eher fröhlich (oder besser: nicht-melancholisch) gehalten.
Rainbow Sky schafft zum Beispiel wunderbare verträumte Passagen während hingegen Tomorrow’s Bloom richtig gut rockt – dann doch eine ganze Packung Doom ist das schleppende Lady. Amazing Fire und Living Paradise sind mal fröhlich verträumt während danach Electric Mind gerade raus rotzt (cooler Riff, erinnert an Black Sabbath!) Showtime ist dann brachial langsamer Doom, genau wie die Moody Blues Cover-Version von Nights in White Satin (aber geil gesungen!) und das abschließende 11-Minütige We Cry ist etwas ZU langsam geworden (trotz super harmonischem Endparts/Refrain(?), dank fehlendem Booklet nicht nachvollziehbar).

Fazit:
Wer auf progressiven Doom mit Blues-Einflüssen und psychedelischen Zwischenpassagen steht sollte bedingungslos zugreifen, alle Disharmonie-Jünger aber eher mal ein Ohr riskieren denn für solch einen Geschmack könnte Voodoo Shock etwas zu fröhlich komponiert seien (bis auf ein paar Ausnahmen). Die Produktion geht in Ordnung gehört aber nur zum Mittelfeld der Möglichkeiten (klingt etwas verrauscht).

Top>>




Review from www.rockezine.net
Voodooshock Debut

Slow, heavy and smooth; that’s the best way to describe Voodooshock’s doom. The album is well produced but never too clean, the music is varied and always (even in the long epic songs) to the point. The clean and relaxed vocals of Uwe Groebel contribute to the dreamy atmosphere of the music. Voodooshock reminds me of the first two Electric Wizard records; you don’t need to scream or grunt to make heavy music.

The combination of catchy riffs and mellow parts make the record very dynamic, and the intriguing cover version of Moody Blues’s ‘Nights In White Satin’ is as surprising as it is good. A very fine record that will appeal to people outside the doom scene as well.

(Walter)

Top>>




Review from www.metal-invader.com
Voodoo Shock/Iron Kind - Split 7” Single

VOODOO SHOCK made a strong impression in the doom circles worldwide with their 2002 self-titled debut. The band offers the song “Cordial Vicinity”, which occupies the A side of this 7”. Although “Cordial Vicinity” is a song originally written for NAEVUS (the former band of VOODOO SHOCK vocalist/guitarist Uwe Groebel) it doesn’t deviate from VOODOO SHOCK’s style, which largely belongs to the Maryland school of doom (despite the band being European). BLACK SABBATH influences are of course present, both direct and indirect filtered through THE OBSESSED and other representatives of the Maryland sound, such as INTERNAL VOID. These are well incorporated into the band’s own style and the resulting song is another highly recommended fine doom offering. “Cordial Vicinity” really increased my impatience for the forthcoming VOODOO SHOCK sophomore album, which will be titled appropriately titled “Voodoom”!
Side B is occupied by US doomsters IRON KIND, and their song “Lord of Evil”. Their contribution in this 7” constitutes the first “official” release of the band. Judging from this composition alone, IRON KIND’s doom is muddier, less melodic and more distorted compared to VOODOO SHOCK’s. Despite the mediocre vocals and some multi-used riffs, “Lord of Evil” is an interesting tune that manages to grab the attention. It’s very difficult to judge a band by a single song but, although not impressive, this first sample from IRON KIND is certainly positive and encouraging.


Top>>




Review of unknown Origin
Voodooshock Promo CD


I know, that it's unusual to review a promo after the release of the official debut album, but in this case it's absolutley necessary. For those of you, who aren't familiar with the sound of VOODOOSHOCK, please check out the album review. This four tracker was released, as the title says, in 2001 with a different line-up than on the self-titled debut. Only VOODOOSHOCK founder Uwe Groebel is still part of the band. Three of the four tracks are on the full-length album, too, but there's one song, that hasn't found the way on it. I talk about the excellent cover-version of "Patra", originally written by Dave Chandler and everyone who's into St. Vitus knows that it has been released on the "V" album. The here presented version is a true hommage to this undying sad monolith, and the VOODOOSHOCK version isn't worser than the original. Ok, Uwe voice isn't as strong and charismatic as Scott 'Wino' Weinrich's one, but that's no real problem, because Scott's voice is simply unique and outstanding. The other songs are "Showtime", "Amazing Fire" and "Living In Paradise" and, as I've mentioned before, there's no difference to the album version. What I also like about this promo is the rougher and dirtier production, as on the album, but still very powerful in the same moment. So I like to give you the advice to order this promo as soon as possible, because I guess it's limited. You can buy it directley from Psychedoomelic Records or visit the VOODOOSHOCK homepage.

Top>>